Vaikka täällä on oltu vasta 3 kuukautta, niin pääsin silti loman makuun. Palkatontahan tuo hupi tietysti oli, mutta näin jälkeenpäin tunnelmoituna hyvinkin sen arvoista!

Tilanne toimistolla oli nimittäin ennen lomailua ehtinyt hiljentyä siihen pisteeseen, että jos jokin olisi vielä hidastunut, niin sen olisi pitänyt olla pulssi. Mistään muusta ei enää voinut nipistää... ;)

Lomailun makuun pääsi heti viikonloppuna kaksivuotiaan kummipojan synttäreillä ja lauantai-illan riehakkailla siskon ja miehensä 5 vee hääpäivä-kekkereillä. Koko komeuden kruunasi isän sunnuntaiksi hankkimat ravut - eli siis kun pyynti oli ollut käynnissä vasta 1,5 päivää! Tehokkuus, se taitaa olla meillä suvussa? ;)

Pitkäksi venyneen rapu-illan päätteeksi ajelimme vielä Tampereelle palauttamaan anoppikokelaan auton ja valmistautumaan VARSINAISEEN lomaan. Maanantai-aamuna nimittäin suuntasimme aamuauringon kilossa Laukontorille, josta lähdimme Silverlinen sisävesilaivalla kohti tämän kesän lomakaupunkiamme, Hämeenlinnaa. Laivamatka oli loistava loman avaus: luimme lehdet, hieman kirjaa, ihailimme maisemia, pelasimme korttia, söimme maittavan lounaan - ja saavuimme ukkosmyrskyn keskelle Hämeenlinnaan illan suussa. Hotellimme oli laivarantaa vastapäätä - siis vastakkaisella rannalla - ja kaatosateinen ukkoskuuro ehti kastella meidät läpimäräksi ennenkuin pääsimme huoneeseemme. Tämä kokemus varmisti myös sen, että sinä iltana emme lähtisi lahden toisella puolella siintävään kaupunkiin etsimään illallispaikkaa, vaan jäisimme hotellin ravintolaan pitämään sadetta.

Hämeenlinnassa emme tehneet juurikaan paljoa: kävelimme ympäri aurinkoiseksi muuttunutta kaupunkia, makailimme linnan puistossa lueskelemassa ja pelaamassa korttia - ja kävimme sentään katsomassa kaksi PAKOLLISTA nähtävyyttä: Hämeen Linnan ja paikallisen Info-kirjakaupan. :) Muutaman euron kalliimpi Superior-luokan huone osoittautui onnistuneeksi sijoitukseksi, kun molempina iltoina istuskelimme OMALLA parvekkeellamme nauttimassa Suomen leppeistä kesätuulista kylmän kuohuviinin kanssa.

Keskiviikkona lähdimme aamupäivällä lähijunalla Lempäälään, jossa kävimme päiväkahvilla sukuloimassa. Mukavan lepohetken jälkeen suuntasimme Tampereen, pyykkikoneellisen ja ruokakaupan kautta Hämeenkyröön jatkamaan leppoisaa lomaelämää.

Mökkeily avattiin TIETYSTI mansikoilla ja kuohuviinillä... ;)

Mökillä emme tehneet mitään tuottavaa. Keskityimme lähinnä makoiluun, lueskeluun, kortin peluuseen, saunomiseen... lyhyesti siis LOMAILUUN! Koska sanat eivät kuitenkaan tekisi oikeutta noille päiville, annan kuvien puhua puolestaan... ;)

Kesämies lomalla: Olli

Väsynyt Valas Viltillä ;)

Yönäkymä laiturilta - on rauhaisaa, niin rauhaisaa...

Suomalainen idylli: järvi, vene ja nuotio...

Sauna

Iltanuotion leimua...

Eli mukavaa, arjesta-irrottavaa ja kesäistä oli. Huomaa mennyt aikamuoto - eli nyt ollaan takaisin toimistossa, kohti syksyä menossa. Onneksi vielä on kesää jäljellä - ja energiaa viettää sitä!! :)