En tiedä johtuuko viime viikonlopusta vai mistä, mutta tällä viikolla olen lähinnä hoitanut tuolinlämmittäjän, ilmanliikuttajan ja töidenvälttelijän pestejä. Olo on melkein jo turhautunut, kun mitään ei tunnu saavan aikaiseksi... osansa kakussa on varmasti myös sillä, että vuoden ensimmäisen 7 viikon tunnusomainen älytön kiire on laantunut tasaiseksi töiden tipahteluksi. Selkeästi viihdyn näköjään siinä pelihousuja repivässä kiireessä, kun tässä tappavan tasaisessa mitättömyydessä.

Tosiasiassa olen kuitenkin tehnyt useamman kampanjan, seurannut toisten kulkua samalla ja kahlannut kanavien lähettämässä tarjous-korjaus-mokaus-suossa. Olen selvitellyt, miksi ja miten kanava on pyörittänyt vääriä spotteja, olen maistellut viinejä asiakkaan kanssa ja olen katsonut tämän vuoden elokuvien trailereita tennarin penkissä lojuen. Kampanjoita on vahvistettu, niitä on luotu ja niitä on peruttu tällä viikolla. Aivan samoin kuin yleensäkin. Vihdoinkin olen vaan päässyt tämän työtaakkani päälle ja onnistunut ottamaan siitä pitävän puristuksen. Kaikkien näiden korruptiolounaiden, mediapresentaatio-aamiaisten ja iltapäivien tiimipalavereiden välissä sellainen pieni kiire tekisi välillä kuitenkin terää. Tämä viikko on muutenkin ollut unelias ja vaikea - tässä toimettomuudessa alan tuntea itseni turhaksi.

Kun se kiire sitten kohta taas osuu kohdalleen, niin tiedän kaipaavani tähän hetkeen. Ehkä sitten palaan tähän tekstiin ja nauran?